٠٦:١٢ ٠٧/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
از سوي مرکز افکارسنجي دانشجويان ايران صورت گرفت؛
سنجش نيازها و انتظارات فرهنگي دانشجويان دانشگاه تربيت معلم

نتايج طرح نظرسنجي بررسي نيازها و انتظارت فرهنگي دانشجويان دانشگاه تربيت معلم از سوي مرکز افکارسنجي دانشجويان ايران شعبه واحد تربيت معلم اعلام شد.
به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي سوند رومي مدير مركز افكارسنجي دانشجويان ايران شعبه جهاد دانشگاهي واحد تربيت معلم با اعلام اين خبر گفت: « جهاد دانشگاهي به عنوان يكي از نهادهاي اصلي متولي و موثر در مسائل فرهنگي دانشگاهها به طور دائمي به بررسي و سنجش علائق، نيازها و گرايشهاي مخاطبان خود اهميت داده و به اين مهم پرداخته است و طرح نظرسنجي بررسي نيازها و انتظارت فرهنگي دانشجويان دانشگاه تربيت معلم نيز با هدف توصيف، توضيح و تحليل شرايط فرهنگي موجود در دانشگاه و سنجش گرايشات فرهنگي دانشجويان و همچنين شناسائي نوع، شکل و ميزان نيازها، خواسته‌ها و انتظارات فرهنگي دانشجويان دانشگاه تربيت معلم از سوي مركز افكارسنجي دانشجويان ايران شعبه جهاد دانشگاهي واحد تربيت معلم اجرا شده و نتايج آن پس از مراحل علمي و داده پردازي اعلام شد.
وي افزود: پژوهش حاضر از نوع مطالعات مقطعي ، پهنانگر ، و تا حدودي ژرفانگر ، اكتشافي ، توصيفي و كاربردي است كه در سطح جامعه شناسي خرد انجام شده و فراهم آوردن شرايط و زمينه هاي جهت گيري و برنامه ريزي دقيق نهادهاي فرهنگي دانشگاه به سمت نيازهاي دانشجويان، شناخت ميزان تقاضاي دانشجويان براي كالاهاي فرهنگي و تغيير شيوه هاي ارضاي نيازهاي فرهنگي دانشجويان به نحوي كه با خدمات ارائه شده از طرف نهادهاي فرهنگي متناسب باشد از اهداف اين طرح نظرسنجي است.
وي در ادامه افزود: اين انتظارات با استفاده ازمدل تجربي در 14 حوزه شامل پرداختن به امور و برنامه‌هاي ديني و مذهبي، ديدار با شخصيتهاي موثر حاکميت، آشنايي با انديشمندان و تفکرات آنها، برگزاري مناظره بين گروههاي مختلف، برگزاري سلسله سمينارهاي آشنايي با انديشه هاي موثر جهاني، پرداختن به امور هنري، برگزاري کارگاههاي آموزشي در زمينه اشتغال و کارآفريني، پرداختن به امور فرهنگي و برنامه‌هاي مطالعات فرهنگي، سفرهاي تفريحي، زيارتي و آشنايي با آثار فرهنگي و تمدن ايران و جهان، برگزاري سمينار شناخت انديشمندان موثر در جريانهاي فکري، آگاهي و آشنايي با دوران جنگ تحميلي، برگزاري جشن ها ، مراسم و ياد مان ها بررسي گرديد.
مديرمركزافكارسنجي دانشجويان ايران شعبه جهاد دانشگاهي واحد تربيت معلم افزود:پاسخگويان در اين تحقيق 6/28 درصد دانشجويان پسر و 4/71 درصد آنها دانشجويان دختر بودند و بر اساس يافته هاي اين پژوهش، برگزاري جشن، مراسم و يادمانها ، سفرهاي تفريحي و زيارتي ، پرداختن به برنامه ها و امور ديني و مذهبي ، آشنائي با آثار فرهنگي و تمدن ايران و جهان ، برگزاري كارگا‌ههاي آموزشي در زمينه اشتغال و كار‌آفريني ، آگاهي و آشنائي با دوران جنگ تحميلي ، پرداختن به امور هنري ، برگزاري مناظره بين گروهاي مختلف ، برگزاري سلسله سمينارهاي آشنائي با انديشه‌هاي موثر جهاني ، ديدار با شخصيتهاي موثر حاكميت ،آشنائي با انديشمندان و تفكرات آنها ، برگزاري سمينار شناخت انديشمندان موثر جريانهاي فكري و پرداختن به امور فرهنگي و برنامه‌هاي مطالعات فرهنگي مهمترين اولويتهايي بودند كه در اين نظرسنجي ، دانشجويان خواستار برنامه ريزي و اجرا از سوي متوليان و نهادهاي فرهنگي دانشگاه بودند.

١٠:٢٢ ١٨/٠١/١٣٨٦
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد