٢٠:١٢ ٠٦/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
رييس دانشگاه تربيت معلم تهران:
ميانگين سن استادان دانشگاه بالاست
كميته جذب هيات علمي بايد در دانشگاه تشكيل شود

رييس دانشگاه تربيت معلم تهران با بيان اينكه ميانگين سن استادان دانشگاه بالاست، گفت: براي تسريع در روند جذب استاد و رفع مشكلات، بايد كميته جذب هيات علمي در دانشگاه تشكيل شود.
به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر عبدالجواد طاهرزاده رييس دانشگاه تربيت معلم تهران در مراسم تقدير از استادان نمونه و بازنشسته دانشگاه ضمن سخناني در اين مراسم گفت: اين دانشگاه مشكلات خاصي دارد و نسبت به پتانسيل بالقوه آن مشكلات خاص آن نيز عيان تر است.
وي ادامه داد: در اين دانشگاه كمتر به پتانسيل‌هاي بالقوه‌اي كه بايد به بالفعل درآيند توجه مي‌شود و بعد از گذشت چندين سال ديگر وقت توجه به آنها رسيده است و اگر بخواهيم به امكانات و بودجه عمومي دولتي متكي باشيم عملا با گذشت هر سال كمبودهايمان نيز بيشتر مي‌شود.
وي با اشاره به مشكل بودجه‌اي دانشگاه همانند دانشگاه‌هاي ديگر افزود: بايد فكري كرد كه چگونه مي‌توان اين پتانسيل‌ها و قابليت‌ها را اجرايي و عملي كرد، اگر به آنها فكر نشود دانشگاه با اين مشكل بودجه هرسال مواجه خواهد شد.
به گفته رييس دانشگاه تربيت معلم تهران، هر دانشگاهي بايد با توجه به مقتضيات خود لوازم اجرايي كردن پتانسيلهايش را فراهم كند، دانشگاه‌ها نمي‌توانند عقب‌گرد داشته باشند بلكه بايد به سمت تعالي حركت كنند و در اين حركت بايد به شاخصهايي نظير شاخصهاي رتبه‌بندي كشورهاي جهان اسلام نيز توجه شود.
دكتر طاهرزاده اظهار داشت: دانشگاه چاره‌اي جز ارتقا ندارد و اين به معني آن است كه در جهت شاخصه‌هاي تاثيرگذار در اينگونه رتبه بندي‌ها كه عمدتا پژوهشي و آموزشي هستند، كار كنند و اين شاخص‌ها را با امكانات مادي به عنوان كمك بودجه، مديريت صحيح و همياري و كمك اعضاي هيات علمي كه با حضور موثر خود در جهت آموزش و پژوهش و تحقيقات مي‌توانند كارها را در دانشگاه متمركز كنند بهبود دهند.
وي با اشاره به نقش موثر استادان در ياري رساندن به مسئولان اظهار كرد: حضور موثر استاد مشوقي است براي مسوولان، و همه بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه بدون حضور موثر استاد، دانشگاه، دانشگاه نخواهد شد.
رييس دانشگاه تربيت معلم با اشاره به اينكه بدون برنامه ريزي انجام هر كاري عملي درست و علمي نيست و بعد از پژوهش بايد تصميم گيري كرد، گفت: در دانشگاه تربيت معلم شوراي برنامه‌ريزي از چند سال قبل فعال بوده و توانسته يك برنامه 5 ساله تا سال 1390 را تهيه كند كه در آن شاخصهاي آموزشي و پژوهشي و فاصله اين شاخصها تا حد استاندارد تعيين شده كه براي رسيدن به اين شاخص‌ها چه كارهايي بايد انجام داد كارهايي نظير ايجاد رشته جديد، افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو و غيره كه در اين گونه موارد هم دانشكده‌ها بسيار موثر هستند.
وي ادامه داد: بايد سعي كرد تا با اين برنامه پيش رفت و مسئولان دانشكده‌ها نسبت به اين برنامه ريزي حساس تر باشند.
دكتر طاهر زاده با اشاره به اينكه دانشكده‌ها بايد براي تهيه فضا، ‌تجهيزات و استاد تلاش كنند گفت: هم اكنون ميانگين سن استادان دانشگاه تربيت معلم بالاست و در آن برنامه 5 ساله پيش بيني شده كه هر سال 30 تا 40 استاد جذب هيات علمي دانشگاه شوند و براي هر چه سريعتر شدن و حل بهتر مشكلات پروسه جذب استاد، بايد كميته جذب هيات علمي تشكيل شود.
رييس دانشگاه تربيت معلم تهران در پايان در مورد بودجه دانشگاه تصريح كرد: در بحث بودجه بايد به دنبال منابع جديدي در قسمت‌هاي مختلف باشيم كه از جمله آنها مي‌توان به ارتباط با نهادها و بدنه اجرايي كشور در رشته‌هاي مختلف اشاره كرد.

١١:٠٠ ١٢/٠٢/١٣٨٦
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد