همايش«وضعيت آموزش وپژوهش علوم سياسي و روابط بينالملل درايران»در دانشگاه تهران برگزار شد
اولين روز از همايش «وضعيت آموزش و پژوهش علوم سياسي و روابط بين الملل در ايران» صبح امروز چهارشنبه در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران با حضور جمعي از استادان دانشگاه و صاحبنظران در خصوص مسائل سياسي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بهرام نوازني استاد دانشگاه با حضور در همايش «وضعيت آموزش و پژوهش علوم سياسي و روابط بينالملل در ايران» ايجاد زمينههاي گسترش اسلام را يكي از انگيزههاي صدور انقلاب اسلامي دانست و افزود: اين عامل به اضافه تاكيد بر علم در وصيتنامه امام خميني (ره) تاكيد مقام معظم رهبري بر علم به عنوان سنگري مطمئن باعث شد تا ما در قانون اساسي به علم و خودكفايي در علوم و فنون تاكيد كرده و زمينههاي ايجاد سياست پذيرش دانشجوي غيرايراني در همين راستا به وجود آمد.
وي كه از سوي دانشگاه بينالمللي امام خميني(ره) قزوين به ارائه مقالهاي در اين همايش پرداخت در ادامه معرفي معارف اسلامي براي تربيت نيروي متخصص و براي بينيازي مستضعف از مستكبر همچنين گسترش فرهنگ و معارف اسلامي را دلايلي مهم براي ايجاد انگيزه تاسيس دانشگاه بينالمللي قزوين دانست.
به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، سيف زاده استاد دانشگاه نيز با حضور در اين همايش به طرح اين سوال پرداخت كه آيا كساني كه هم اكنون رشته علوم سياسي را ميخوانند همگي جزء دانايان و افراد توانا هستند؟ و گفت: مدرسه عالي علوم سياسي كه حدود 100 سال پيش تاسيس شد قصد داشت به تربيت سياستمداران كاردان بپردازد ولي آيا هم اكنون بعد از اين سالها ما افراد كاردان و توانمند داريم؟
وي در ادامه از آنچه وجود مساله سانسور در ميان محافل علمي و دانشجويي ميخواند، ابراز تاسف كرد و گفت: در مبادلات گسترده علمي ميان محافل علمي و دانشجويي هنوز نتوانستهايم به حل چنين مسالهاي بپردازيم. با عنايت به نامگذاري امسال به نام سال اتحاد ملي - انسجام اسلامي بايد به اين مساله فكر كنيم كه ما هنوز نتوانستهايم براي حل بحران دولتسازي در كشور چارهاي بيانديشيم.
سيفزاده همچنين با طرح اين سوال كه آيا دانش آموختگان سياسي ايران در مقابل ديگر همتايان و هم رشتهايهاي خود در كشورهاي پيشرفته و همسطح خود در ديگر رشتهها جاي برابري دارند؟ گفت: هماكنون در كشور ما ساير قشرها جاي سياستمداران را گرفتهاند.
وي در ادامه اين همايش به آسيبشناسي آموزش سياست در ايران پرداخت.
سيف زاده در ادامه حوزههاي علميه را به خاطر در عمق حركت كردن جلوتر از دانشگاه خواند.
١٣:٣٥ ٢٦/٠٢/١٣٨٦