يك كارشناس:
ايجاددوره هاي تخصصي پژوهشي بهارتقاي دانش معلمان ميانجامد
كارشناس مسوول تحقيقات وپژوهش سازمان آموزش وپرورش گفت: ايجاد دورههاي تخصصي پژوهشي در ارتقاي سطح دانش معلمان تاثيرگذار است.
دكتر عبدالمجيد رضوي پنج شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: پژوهشهاي كلاسيك توسط افراد متخصص خارج از آموزش وپرورش انجام ميشود ونتايج تحقيقات توسط معلمان به اجرا در ميآيد.
وي اظهار داشت:در حالي كه اگر بتوانيم معلم پژوهشگر و محقق تربيت كنيم و تحقيقات توسط آنان انجام شود مسلما در اجرا،روند مطلوبتري خواهد يافت.
رضوي ادامه داد:طرح جديدي در دست اجراست كه معلم پژوهنده به جمع آوري اطلاعات و سپس حل مشكلات بپردازد، در اين طرح معلم هم محقق است و هم كاربر تحقيق ميشود.
وي اضافه كرد:سال گذشته ۱/۴ميليارد ريال بودجه پژوهشي دراختيار سازمان آموزش وپرورش قرارداشت كه صرف تحقيقات و پژوهش در زمينههاي مختلف آموزشي، تعليم و تربيتي شد.
رضوي قوانين دست وپاگيراداري، كمبود بودجههاي پژوهشي، نبود امكانات و كمبود دورههاي آموزشي تخصصي پژوهشگري را از عمده مشكلات پژوهشي در سازمان آموزش و پرورش عنوان كرد.
وي افزود:امسال نيز حدود ۱/۵ميليارد ريال بودجه پژوهشي دراختيار داريم كه با توجه به گستردگي مسايل وطرحهاي تحقيقاتي جوابگوي سازمان آموزش و پرورش فارس نيست.
وي ادامه داد:امسال بودجه ويژهاي در قالب طرحهاي تحقيقاتي براي يكي از نواحي شيراز درنظر گرفته شد كه مديران ومعلمان با اقدام پژوهشي آشنا شدند و منجر به حضور فعال معلمان در اقدام پژوهشي شد.
رضوي گفت:با اجراي اين طرح فارس در ميان ۱۲استان كشور كه در پژوهش و تحقيق حرفي براي گفتن دارند دو مقام برتر را كسب كرد.
١٣:٣٩ ٢٤/٠٩/١٣٨٤