٠٥:٢٦ ٠٢/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
يك كارشناس:
ايجاددوره هاي تخصصي پژوهشي به‌ارتقاي دانش معلمان مي‌انجامد

كارشناس مسوول تحقيقات وپژوهش سازمان آموزش وپرورش گفت: ايجاد دوره‌هاي تخصصي پژوهشي در ارتقاي سطح دانش معلمان تاثيرگذار است.
دكتر عبدالمجيد رضوي پنج شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: پژوهشهاي كلاسيك توسط افراد متخصص خارج از آموزش وپرورش انجام مي‌شود ونتايج تحقيقات توسط معلمان به اجرا در مي‌آيد.
وي اظهار داشت:در حالي كه اگر بتوانيم معلم پژوهشگر و محقق تربيت كنيم و تحقيقات توسط آنان انجام شود مسلما در اجرا،روند مطلوبتري خواهد يافت.
رضوي ادامه داد:طرح جديدي در دست اجراست كه معلم پژوهنده به جمع آوري اطلاعات و سپس حل مشكلات بپردازد، در اين طرح معلم هم محقق است و هم كاربر تحقيق مي‌شود.
وي اضافه كرد:سال گذشته ‪ ۱/۴‬ميليارد ريال بودجه پژوهشي دراختيار سازمان آموزش وپرورش قرارداشت كه صرف تحقيقات و پژوهش در زمينه‌هاي مختلف آموزشي، تعليم و تربيتي شد.
رضوي قوانين دست وپاگيراداري، كمبود بودجه‌هاي پژوهشي، نبود امكانات و كمبود دوره‌هاي آموزشي تخصصي پژوهشگري را از عمده مشكلات پژوهشي در سازمان آموزش و پرورش عنوان كرد.
وي افزود:امسال نيز حدود ‪ ۱/۵‬ميليارد ريال بودجه پژوهشي دراختيار داريم كه با توجه به گستردگي مسايل وطرحهاي تحقيقاتي جوابگوي سازمان آموزش و پرورش فارس نيست.
وي ادامه داد:امسال بودجه ويژه‌اي در قالب طرح‌هاي تحقيقاتي براي يكي از نواحي شيراز درنظر گرفته شد كه مديران ومعلمان با اقدام پژوهشي آشنا شدند و منجر به حضور فعال معلمان در اقدام پژوهشي شد.
رضوي گفت:با اجراي اين طرح فارس در ميان ‪ ۱۲‬استان كشور كه در پژوهش و تحقيق حرفي براي گفتن دارند دو مقام برتر را كسب كرد.

١٣:٣٩ ٢٤/٠٩/١٣٨٤
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد