عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران:
طرح پذيرش دانشجوي پزشكي از ليسانس، بستر مناسبي براي توسعه علمي فراهم ميكند
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به پذيرش دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس گفت: اين طرح ميتواند بستر خوبي براي توسعههاي علمي فراهم كند.
دكتر جبرئيل سراجي در گفتوگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: دانشجويان پزشكي پذيرفته شده از مقطع ليسانس به دليل آشنا بودن با مسايل اجتماعي از سرعت يادگيري بيشتري برخوردارند البته اين امر به چگونگي و شرايط پذيرش بستگي دارد.
وي ادامه داد: افراد در دوره دبيرستان با رشته پزشكي آشنايي كافي ندارند، ولي يك فارغالتحصيل ليسانسه با مسايل بيشتر آشنا هستند و معضلاتي كه ممكن است دانشجوي پذيرفته شده از ديپلم داشته باشد را ندارد.
وي با بيان اينكه در دنيا تجربههاي بسياري در مورد پذيرش دانشجو از مقطع وجود دارد، اظهار كرد: موفقيت طرح به نوع برنامهريزي آموزشي مناسب بستگي دارد.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به نحوه پذيرش دانشجو از مقطع ليسانس گفت: در حال حاضر به جز آزمون، معياري براي پذيرش دانشجوي پزشكي وجود ندارد تا بتوان شرايط يكساني براي كليه داوطلبين فراهم كرد.
وي با تاكيد بر اينكه پذيرش درست و مناسب دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس ميتواند صددرصد در آموزش پزشكي تاثير گذارباشد، خاطرنشان كرد: اين طرح موجب ايجاد تحول در دانشگاههاي علوم پزشكي ميشود.
دكتر سراجي با تاكيد بر اينكه سوالات تستي آزمون بايد ارتباط تنگاتنگي با علم افراد داشته باشد گفت: بايد سوالات انديشهاي و تحقيقاتي آشنا باشد و توسط وزارت بهداشت طراحي شود.
وي با اشاره به عملكرد و تجربه سازمان سنجش در برگزاري آزمونها در بعد وسيع، اظهار كرد: در صورتي كه تعداد شركت كنندگان زياد باشد سازمان سنجش بايد اجراي آزمون را بر عهده گيرد.
عضو هيات علمي دانشگاه با بيان اينكه اميد است با برنامهريزيها درست مشكلي در اجراي طرح ايجاد نشود اظهار كرد: در صورت ايجاد مشكل حتي اگر اصل موضوع هم درست باشد كل برنامه اشتباه به نظر ميرسد.
١٢:٠١ ١٦/٠٨/١٣٨٦