١٨:٣٥ ٠٤/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
در اولين سمينار و كارگاه‌هاي آموزشي فنون‌وروش‌هاي تجارت مطرح شد:
جايگزيني مشتريان جديد چهار تا هفت برابر پرهزينه‌تر از نگهداري مشتريان فعلي است

اولين سمينار و كارگاه‌هاي آموزشي فنون و روش‌هاي تجارت در دانشگاه آزاد اسلامي ‌استان قزوين برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايسنا، دكتر مهدي سيف‌برقي، عضو هيات علمي‌ دانشگاه آزاد قزوين در اين مراسم با محوريت مديريت ارتباط با مشتري گفت: جايگزيني مشتري جديد براي سازمان‌ها چهار تا هفت برابر پرهزينه‌تر از حفظ مشتريان فعلي سازمان‌ها است.
وي در رابطه با پياده‌سازي سيستم CRM در سازمان‌ها گفت: قبل از پياده‌سازي هر سيستم بايد تمام نيازمندي‌هاي مشتريان وسازمان‌ها را توسط كارشناسان شناسايي كرد.
سيف‌برقي افزود: ديدگاه استراتژي سازمان‌ها نبايد فقط استفاده از نرم‌افزار باشد بلكه بايد اصل مشتري محوري بايد در اولويت قرار گيرد.
اين عضو هيات علمي‌ دانشگاه آزاد قزوين تعامل با مشتري براي ايجاد بانك اطلاعات مركزي را از ضرورت‌هاي هر سازمان عنوان كرد و افزود: جمع‌آوري اطلاعات مشتريان بيش از يك بار در هر سازمان آسيبي براي حفظ مشتري است.
سيف‌برقي با اشاره به اين كه ايجاد بانك اطلاعاتي مركزي نقش بسياري در دريافت الگوهاي جديد دارد افزود: طراحي و اجراي بازاريابي و تحليل خصوصيات مشتريان از مزاياي تشكيل بانك اطلاعاتي مركزي است.
وي ادامه داد: مهمترين هدف از پياده‌سازي سيستم CRM در سازمان‌ها شناسايي مشتريان است.
وي تبديل نگرش محصول محوري به مشتري محوري، توانمندي تحليل‌هاي اطلاعاتي و كوچك كردن پنجره بازار را از جمله دلايل توسعه سيستم CRM در سازمان‌ها عنوان كرد و افزود: اگر سازمان‌ها براي انجام پروژه‌ها فقط به سيستم‌هاي نرم افزاري تكيه كنند قطعا با شكست مواجه مي‌شوند.
سيف برقي افزود:‌ استراتژي تجاري هر سازمان بايد در ابتدا مشتري محور و بعد به فن‌آوري‌ها بپردازد.
عضو هيات علمي‌دانشگاه آزاد قزوين، افزايش ثبات مشتريان، پاسخ سريع به مشتري شناخت عميق مشتري و افزايش فرصت‌هاي مشتري‌يابي را از مهمترين مزاياي سيستم CRM عنوان كرد.
سيف برقي با تاكيد بر اين نكته كه در برقراري ارتباط با هر مشتري شانس افزايش يك مشتري نيز هست گفت: 80 درصد درآمد سازمان از 20 درصد مشتريان سازمان به دست مي‌آيد.
وي با اشاره به عدم ثبت تعامل سوابق مشتريان افزود: در صورت تغيير سلايق مشتريان براي شناسايي و ‌آسيب‌شناسي دوباره زمان بسياري خواهد برد.
سيف برقي اظهار كرد: افزايش پنج درصد مشتريان در سازمان‌ها منجر به افزايش 12 درصدي سودآوري سازمان‌ها مي‌شود.
اين عضو هيات علمي ‌دانشگاه آزاد قزوين، ارزيابي حفظ مشتريان، تشخيص ويژه مشكلات مشتريان و بهبود و اصلاح فعاليت‌ها را از عوامل بهبود وضعيت حفظ مشتريان نام برد.
سيف برقي با اشاره به اين كه ايجاد توازن بين حفظ مشتري، رضايت مشتري و سودآوري از مهمترين عوامل بهينه حد واسط سازمان‌ها است گفت: كيفيت تنوع و تحويل به موقع محصول به مشتري از استراتژي‌هاي مختلف بالا بردن رضايت مشتري است.
سيف برقي، با اشاره به اين كه بر حسب تحقيقات صورت گرفته گفت:‌ در يك برنامه بلند مدت با حذف تمام مشكلات خدماتي سود هر شركت در پنج سال آينده به دو برابر افزايش خواهد يافت.
سيف برقي همچنين بيان كرد: براي ورود به سيستم CRM در سازمان‌ها قبل از هر چيزي بايد به شناخت مقررات سيستم و نگهداري داده پرداخته شود.
عضو هيات علمي‌دانشگاه آزاد قزوين در رابطه با عوامل انساني در پياده‌سازي سيستم CRM در سازمان گفت: فرهنگ‌سازي پرسنل، آماده‌سازي پرسنل با محيط جديد و جلسات مكرر و منظم قبل از تغييرات هر سيستم در سازمان لازم است.م/د

١٣:٥٥ ١٨/٠٨/١٣٨٦
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد