١٠:٥٥ ٠٤/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
افسردگي پدران برروي روند يادگيري در كودكانشان تاثير منفي دارد

تحقيقات جديد نشان داده است: فرآيند يادگيري در كودكاني كه پدران افسرده دارند، ضعيف‌تر از اطفالي است كه پدرانشان ازاين لحاظ سالم هستند.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، طبق نتايج اين مطالعات؛ كودكان پدران افسرده به مراتب واژه‌هاي كمتري را نسبت به ساير همسالان خود ياد مي‌گيرند.
اين تحقيق كه از سوي متخصصان دانشكده پزشكي ايسترن ويرجينيا روي 5000 خانواده انجام شده نشان داد: يادگيري زبان در كودكاني كه مادران آنها علائم مشابهي از افسردگي دارند، تحت تاثير قرار نمي‌گيرد.
پژوهشگران مي‌گويند: كودكاني كه پدران آنها افسرده هستند وقتي به سن دوسالگي مي‌رسند در مقايسه با ديگر همسالان خود تقريبا 5/1 واژه كمتر استفاده مي كنند. علت اين امر آن است كه پدران افسرده زمان كمتري را صرف يادگيري و آموزش به كودكانشان مي كنند.
به گفته متخصصان؛ افسردگي بيماري بسيار شايع عصرما است و در تمامي جهان روندي رو به افزايش دارد. اين در حالي است كه حدود نيمي از مبتلايان به اين اختلال رواني يا از بيماري خود بي خبر هستند و يا بيماري آنها به درستي تشخيص داده نمي‌شود.
احتمال بروز اين بيماري در تمام سنين و همه نژادها، هم در زنان و هم در مردان وجود دارد. افسردگي بيماري ساده اي نيست بلكه انواع گوناگون دارد. به طوري كه در بعضي افراد به صورت هايي ظاهر مي شود كه ما عموماً آنها را افسردگي نمي شناسيم. افسردگي پس از آن كه درمان شد غالباً بازمي گردد. اين بيماري ممكن است براساس موضوعات مختلف از جمله از دست دادن شغل ، بيماري ، تغييرمحل زندگي و يا از دست دادن يكي از عزيزان بروز كند.

١٠:٤٣ ٢٣/٠٢/١٣٨٧
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد