با حضور وزيرعلوم؛
سومين جشنواره ملي علمي كاربردي با رونمايي از تمبر يادبود دانشگاه برگزار شد
سومين جشنواره ملي علمي كاربردي با حضور وزير علوم تحقيقات و فناوري، رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي و جمعي از مسئولين و معاونين وزارتخانههاي مختلف كشور در پژوهشگاه نيرو برگزار شد.
به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين جشنواره، 6 كارآفرين نمونه، يك كارآفرين قابل تقدير، 4 مدرس نمونه، 3 مدير تلاشگر نظام علمي كاربردي، 13 دانشجوي نمونه و 5 مركز نمونه دانشگاه جامع علمي كاربردي از بين 1123 كانديدا معرفي و تقدير شدند.
بنابراين گزارش، در اين مراسم از تمبر يادبود دانشگاه جامع علمي كاربردي نيز رونمايي شد.
دكتر حيدرعلي شايانفر معاون پژوهشي دانشگاه جامع علمي كاربردي و دبير علمي سومين جشنواره ملي علمي كاربردي در ايم مراسم از انتخاب افراد برگزيده در بخشهاي دانشجوي نمونه، مدرس نمونه، مديران تلاشگر، كارآفرين برتر، كارآفرين قابل تقدير و مركز نمونه در اين جشنواره خبر داد و گفت: در مجموع 12 هزار و300 نفر ساعت كار كارشناسي و تخصصي براي انتخاب برگزيدگان انجام شد.
وي با بيان اينكه اين جشنواره در راستاي رشد وشكوفايي استعدادها و خلاقيتها، گسترش ابعاد تلاش و ابتكار ومعرفي توانمنديها و برتريهاي نظام علمي كاربردي براي سومين سال متوالي برگزار شد، گفت: اين جشنواره در راستاي معرفي و تشويق مراكز، مدرسان، دانشجويان، مبتكران و كارآفرينان برتر دانشگاه و فعالان نظام علمي كاربردي كشور در زمينه انجام فعاليتهاي مرتبط با فناوري پژوهشي، آموزشي و ارزش بخشيدن به دستاوردهاي علمي، فني و فرهنگي جوانان برگزار شده است.
وي افزود: اهداف انتخاب دانشجوي نمونه از طريق اين جشنواره، ارتقاي سطح تحصيلي دانشجويان، شناسايي نخبگان و برترينها، معرفي نظام علمي كاربردي از طريق معرفي دانشجويان برتر، تشويق و ترغيب دانشجويان به تهذيب و پايبندي به اصول والاي انساني و گرايشات علمي، سالمسازي فضاي مراكز آموزشي علمي كاربردي،ايجاد روحيه رقابت سالم بين دانشجويان و رشد كيفي آن ميباشد.
شايانفر با بيان اينكه ترويج و توسعه فرهنگ كارآفريني، تغيير تفكر استخدام شوندگي به استخدام كنندگي از جمله اهداف انتخاب كارآفرين نمونه است، عنوان كرد: حركت به سمت دانشگاه كارآفرين و اشتغال پايدار و شغل محور بودن، ارتقاي بهره وري و دانش فني و خلاقيت و نوآوري در نظام علمي كاربردي از ديگر اهداف اين بخش است.
وي افزود: مدرسان نيز به عنوان عالماني عامل محسوب ميشوند و لذا با توجه به اهميت جايگاه آنها شناسايي و قدرداني از مدرسان برتر نظام علمي كاربردي نيز در اين جشنواره مدنظر قرار گرفته است كه ايجاد انگيزه، علاقه و تعهد كاري در مدرسان، ايجاد رقابت سالم در امور تعليم و تربيت در راستاي ارتقاي سطح علمي مراكز، ارتقاي سطح علمي مدرسان و متعاقب آن دانشجويان، سوق دادن مدرسان به فعاليتهاي علمي پژوهشي و فراهم سازي بستر مناسب رقابتي در راستاي پيشبرد اهداف دانشگاه از جمله اهداف انتخاب مدرس نمونه در سومين جشنواره علمي كاربردي است.
دكتر شايانفر با بيان اينكه در انتخاب مركز نمونه نيز ارتقاي كيفيت آموزشي نظام علمي كاربردي در موسسات و مراكز رتبهبندي شده و آشكار كردن جنبههاي مختلف عوامل تشكيل دهنده و شناساندن وضعيت اين مراكز به جامعه دانشگاهي و مقامات دستاندركار از جمله اهداف انتخاب در اين بخش است، گفت: اشاعه فرهنگ ارزيابي و ضرورت توجه به كيفيت در نظام علمي كاربردي، ايجاد جو رقابتي سالم در ميان مراكز هم سنخ نظام علمي كاربردي و تشويق مراكز به ارتقا و تضمين كيفيت نظام آموزشي از ديگر اهداف انتخاب مركز نمونه است.
دبير علمي سومين جشنواره علمي كاربردي با اشاره به ارسال 683 پرونده براي انتخاب دانشجوي نمونه به دبيرخانه جشنواره، گفت: اين تعداد در مقايسه با 97 پرونده جشنواره سال 86، 600 درصد رشد داشته و در كل در جشنواره امسال 13 نفر به عنوان دانشجوي نمونه در بخشهاي مختلف صنعت، كشاورزي، مديريت، خدمات اجتماعي و هنر معرفي و تاييد شدند.
دكتر شايانفر با اشاره به دريافت 182 كاربرگ براي انتخاب مدرس نمونه و رشد 65 درصدي آن نسبت به جشنواره قبل، گفت: از اين تعداد 4 نفر به عنوان مدرس نمونه و 4 نفر نيز به عنوان مديران تلاشگر انتخاب شدند.
وي افزود: 165 نفر نيز به عنوان كارآفرين نمونه علمي كاربردي بررسي شدند كه از اين تعداد 6 نفر به عنوان كارآفرين برتر و يك نفر نيز به عنوان كارآفرين قابل تقدير انتخاب شد.
دكتر شايانفر در خاتمه با اشاره به فعاليت 30 مركز علمي كاربردي در تهران و 63 مركز در ساير استانها، خاطر نشان كرد: پس از تشكيل چهارگروه ارزياب در تهران به منظور بازديدهاي دقيق از سي مركز و دسته بندي 63 مركز واقع در ساير استانها در مجموع از بين 93 مركز داوطلب، 5 مركز به عنوان مراكز نمونه تاييد و انتخاب شدند.
٠٨:٤٦ ٣٠/٠٧/١٣٨٧