فرد گرایی علمی در آموزش و پژوهش به یک فرهنگ تبدیل شده است
متاسفانه در فرهنگ دانشگاهی ما، آنچه که جلب توجه می کند فردگرایی علمی است که این موضوع نه تنها در امر پژوهش بلکه در امر آموزش نیز نمود خاصی یافته است.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی "مهر"، دکتر "عریان" با بیان این مطلب افزود: اگرچه موانع و مشکلات فراوانی در ارتباط با توسعه پژوهش و تحقیقات وجود دارد، ولی اگر روحیه پژوهش و تحقیق در بین دانشجویان و اساتید تقویت شود، توسعه تحقیقات امکان پذیر است.
وی اضافه کرد: متاسفانه یکی از دلایل عقب ماندگی مسائل پژوهشی در ایران، اجرای پژوهش ها به صورت فردی و نه به صورت جمعی است. در جوامع پیشرفته پژوهشی، تمام امور پژوهشی و طرح ها به صورت تیمی انجام می شود و افراد با توجه به تخصص های خود بخشی از کار پژوهشی را انجام می دهند. وقوع این امر در مملکت ما هنوز محقق نشده است.
این پژوهشگر برگزیده سال تصریح کرد: علاوه بر ایجاد روحیه پژوهش و انگیزش اجرای امور پژوهشی، باید این روحیه نیز تقویت شود که انجام یک طرح پژوهشی مناسب و در خور چاپ در مجلات معتبر داخلی و بین المللی، حتما نیاز به استفاده از چندین فرد متخصص و کارآمد دارد. در این گونه موارد نقش مجری اصلی طرح بسیار ظریف و حساس بوده که بتواند یک تیم تحقیقاتی را به صورت منسجم و کارآمد، آماده انجام کار پژوهشی کند.
دکتر عریان استاد دانشگاه تربیت معلم است که در رشته فیزیولوژی غدد آندوکربن در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می کند. وی چندین بار به دریافت لوح تقدیر، لوح استاد نمونه، پژوهشگر نمونه و استاد پیشکسوت، استاد زن نمونه و لوح تقدیر عفاف از دانشگاه آزاد اسلامی نائل شده است.
٠٩:٠٠ ٢٥/٠٩/١٣٨٤