مفید بودن و کاربرد تحقیق در دوره های دکتری باید ملاک ارزیابی پژوهش باشد
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: مفید بودن تحقیق و قابل استفاده بودن آن در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری باید در ارزیابی کار پژوهشی اساتید در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی "مهر"، دکتر "نوابی" در اولین هم اندیشی ملاک ارزش گذاری کار محقق، مقاله ISI یا پژوهش کاربردی که 21 آذر ماه در دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: معیار مقاله برای ارزش گذاری کار پژوهشگر مناسب است اما نباید تنها معیار باشد. معیارهای پژوهشگر برتر رشته به رشته و حتی در گرایش های مختلف متفارت است.
وی اظهار داشت: مفید بودن تحقیق نیز باید مد نظر قرار گرفته و بررسی شود. شرکت در کنفرانس ها نیز برای ارزیابی یک تحقیق مناسب است. اینکه تحقیق مورد نظر تا چه اندازه می تواند در دوره های آموزشی - پژوهشی کارشناسی ارشد و دکتری مورد نیاز واقع شود نیز از درجه بالایی از اهمیت برخوردار است.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران تصریح کرد: یافته ها و نتایج پژوهش های انجام شده، کتاب، همچنین ملاک ارزش گذاری در آموزش به نسل های آینده، ثبت اختراع و راهنمایی و مشاوره پروژه های فوق لیسانس و دکتری از موارد مهم فعالیت علمی و تحقیقاتی است.
وی افزود: شرکت در کنفرانس های سازمان یافته، داوطلبانه و کمیته های مختلف پژوهشی نیز از اهمیت ویژه ای در ارزیابی فعالیت های پژوهشی اساتید دانشگاه ها برخوردار است.
١٠:٠٠ ٢٥/٠٩/١٣٨٤