رييس دانشكده علوم تربيتي دانشگاه فردوسي مشهد:
پژوهش در آموزش و پرورش بايد كاربردي باشد
رييس دانشكده علوم تربيتي فردوسي مشهد گفت: پژوهش در آموزش و پرورش بايد كاربردي باشد و از مرحله شكل به عمل درآيد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خراسان، دكتر بختيار شعباني در جمع پژوهشگران آموزش و پرورش خراسان رضوي در تالار ابنهيثم مشهد گفت: نياز فعلي جامعه ما در آموزش و پرورش در امر پژوهش اين است كه بپذيريم علوم تربيتي ميتواند به بخش قابل توجهي از آموزش و پرورش بپردازد و راهحلهاي كاربردي براي اصلاح نظام آموزش و پرورش بدهد.
وي اظهار داشت: دست اندركاران و صاحب منصبان عرصه آموزش و پرورش بايد توان به كارگيري نيروهاي متخصص را داشته باشند.
شعباني تصريح كرد: پژوهشگران سعي ميكنند بر هستي بشر بيفزايند و وقتي فرصت انديشيدن گرفته شود، فرصت حيات نيز از افراد سلب ميشود.
وي در پايان با اشاره به نگرش علمزدگي و نگرش علمزدايي كه با افراط و تفريط در مورد علم سخن ميگفتند، تفكر تعادلي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اين تفكر ميگويد حدود صلاحيت تخصصي افراد محدود است و هركس بايد با توجه به صلاحيتي كه دارد، در جاي خود بنشيند.
١٦:٠٠ ٢٥/٠٩/١٣٨٤