روابط عمومي الكترونيك؛ نياز مخاطب امروز
« بايد پذيرفت كه در شرايط كنوني جامعه، توسعهي روابط عمومي الكترونيك نه تنها يك ضرورت، بلكه يك اجبارغير قابل انكار است كه خواسته يا ناخواسته بايد به سوي آن برويم.»
به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگهاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بلاگر "پنجره" به نشاني http://www.km.eprsoft.com در ادامه نوشته است: روابط عموميها به دلايل مختلف بايد گام به گام و در عين حال با سرعتي قابل قبول، روشهاي سنتي را كنار بگذارند و با استفاده از ابزار روابط عمومي الكترونيك وظايفشان را انجام دهند و يا تلفيقي از روابط عمومي سنتي و الكترونيك را بكار بندند؛ چرا كه مخاطب امروز با مخاطب ديروز متفاوت است. مخاطب امروزي خود، به دنبال اطلاعات ميرود و منتظردريافت اطلاعات از ديگران نيست. بنابراين روابط عموميها بايد بتوانند با استفاده از شيوههاي نوين، اطلاعات لازم مخاطب را در سريعترين زمان ممكن در اختيار وي قرار دهند.
در ادامه ميخوانيد: حجم وسيع اطلاعات و دادههاي گسترده كه هر روزه بر حجم آنها هم افزوده مي شود يكي ديگر از الزامات حركت به سمت روابط عمومي الكترونيك است ، چرا كه روشهاي سنتي قادر به دستهبندي و ايجاد امكان دسترسي به حجم بالاي دادههاي سازمانهاي اجتماعي، اقتصادي فرهنگي و خدماتي نيستند و تنها روابط عمومي الكترونيك ميتواند با استفاده از فنآوريهاي نوين اين علم، اين مشكل را مرتفع كند.
اين بلاگر نوشته است: عصر ارتباطات و اطلاعات، شرايط بينالمللي و بهرهگيري از كامپيوتر و اينترنت درمعادلات بينالمللي، يكي ديگر از ضرورتهاي اجتناب ناپذير پرداختن به روابطعمومي الكترونيك است به طوري كه ديگر نميشود اطلاعات دنيا را از طريق اينترنت دريافت كرد و با روش هاي سنتي و معمول به آنها پاسخ داد. در چنين شرايطي تنها از طريق روابط عمومي الكترونيك، تعامل با كشورهاي دنيا را ميتوان توسعه داد و به آن عمق بخشيد.
بر اساس اين نوشته، روابط عمومي الكترونيك سازمان را از قيد و بند محدوديتهاي زماني و مكاني رها ميسازد و به توسعهي روابط عمومي و در نهايت به توسعهي كشور كمك خواهد كرد.
اين بلاگر، در مطلب خود آورده است: نبايد از نظر دور داشته باشيم كه بحث آموزش در روابط عمومي، آن هم در چنين شرايطي از اهميت ويژهاي برخوردار است و برگزاري دورههاي آموزشي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت با توجه به شرايط امروزي علم روابط عمومي و همايشهاي علمي منطقهاي، ملي و بينالمللي با استفاده از حضور اساتيد مجرب و موفق در اين عرصه مي تواند شرايط مساعد تري را براي پذيرش اين تغيير و ايجاد انگيزههاي بيشتر در وجود مديران و دست اندر كاران و متوليان روابط عمومي در كشور ايجاد نمايد؛ هرچند در اين حوزه مانند ساير حوزه ها در بهره گيري از تكنولوژيهاي روز دنيا با تأخيري قابل تأمل نسبت به كشورهاي توسعه يافته مواجه هستيم و بايد در اين مسير با سرعت بيشتري گام برداريم، كه اقدامات صورت گرفته در اين عرصه مانند برگزاري همايش هاي بينالمللي وبلاگ ها و پايگاه هاي تخصصي روابط عمومي را ميتوان براي شروع حركت به سمت روابط عمومي الكترونيك؛ خوب و مفيد ارزيابي كرد.
٠٩:٤٥ ١٧/٠٢/١٣٨٥