دانشجويان نخستين دوره «كارشناسي ارشد بازاريابي و تجارت الكترونيك» در خاورميانه از دانشگاه تربيت مدرس فارغالتحصيل ميشوند
دانشجويان نخستين دوره «كارشناسي ارشد بازاريابي و تجارت الكترونيك» در خاورميانه از دانشگاه تربيت مدرس فارغ التحصيل ميشوند.
به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر امير البدوي، مدير دوره كارشناسي ارشد بازاريابي و تجارت الكترونيك دانشگاه تربيت مدرس با اعلام اين خبر ، گفت: دانشگاه تربيت مدرس براي نخستين بار در كشور و خاورميانه در سال 1382 اقدام به جذب دانشجو در سطح كشور كرد كه روز پنجشنبه 21 ارديبهشت ماه، طي مراسمي با حضور مسؤولان وزارتخانههاي علوم و بازرگاني و دانشگاه تربيت مدرس 30 نفر از اين افراد فارغالتحصيل خواهند شد.
وي با اشاره به اينكه بحث تجارت الكترونيك در حال حاضر در دنيا با سرعت چشمگيري رو به رشد است، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بيشتر كشورهاي دنيا، برنامه ريزي گستردهاي براي اين رشته دارند كه يكي از مهمترين اين برنامه ريزيها، بحث آموزش بازاريابي و تجارت الكترونيك بوده است.
به گفته دكتر البدوي، آموزش تجارت الكترونيك در سطح كشور تا كنون به صورت آموزشهاي رسمي انجام نشده كه به همين علت، دانشگاه تربيت مدرس به همراه يكي از دانشگاههاي معتبر خارج از كشور، با برپايي دوره مشترك در سال 1382 اولين دانشجويان اين رشته را پذيرش كرده است.
وي يادآور شد: مسئوليت برپايي اين دورههاي كارشناسي ارشد 60 درصد با دانشگاه تربيت مدرس و 40 درصد با دانشگاه خارجي بوده است.
رييس بخش مهندسي صنايع دانشگاه تربيت مدرس گفت: طي دوره نخست اين آموزشها 30 موضوع تحقيقاتي در زمينه تجارت الكترونيك - مرتبط با نيازهاي كشور - توسط اين دانشجويان پژوهش و بررسي شده است.
وي از كاربرد تجارت الكترونيك در صنايع كشور، بخشهاي خدماتي از قبيل بانكداري، هتلداري، صنايع توليدي و خدمات هواپيمايي به عنوان محورهاي پژوهشهاي مذكور نام برد.
دكتر البدوي ابراز اميدواري كرد: كاربرد تحقيقات فوق، سبب توسعه تجارت الكترونيك در كشور شد.
وي اظهار داشت: طبق برنامهريزيهاي صورت گرفته، از سال 1386 دوره دكتراي تجارت الكترونيك براي نخستين بار در ايران و خاورميانه توسط دانشگاه تربيت مدرس راه اندازي خواهد شد.
رييس بخش مهندسي صنايع دانشگاه تربيت مدرس گفت: كليه وروديهاي اين دوره از طريق آزمون پذيرش شده كه اين افراد موظف به قبولي در امتحان زبان، آمار و رياضيات هستند.
وي اضافه كرد: دورههاي مذكور به طور كامل به زبان انگليسي برگزار شده و تسلط به زبان انگليسي و مباحث پايه كارشناسي ارشد يكي از مهمترين شرايط ورود به اين دورههاست.
دكتر البدوي در ادامه با اشاره به اينكه نخستين دوره پذيرش دانشجويان كارشناسي ارشد بازاريابي و تجارت الكترونيك در سال 1382 با حمايت وزارت بازرگاني انجام شده است، تصريح كرد: پس از آن و طي دورههاي بعدي اين دانشگاه در سالهاي 83 و 84 نيز در مجموع 60 دانشجو پذيرش كرده است.
وي گفت: از سال 1382 تا كنون هزار دانشجو جذب دورههاي فوق شدهاند و با توجه به اينكه ظرفيت پذيرش دانشجو براي هر سال تنها 30 نفر بوده، همه ساله بر تعداد متقاضيان افزوده شده و بيش از هزار متقاضي براي شركت در دورههاي مذكور اعلام آمادگي كردهاند.
مدير دوره كارشناسي ارشد بازاريابي و تجارت الكترونيك دانشگاه تربيت مدرس ابراز اميدواري كرد: با توجه به درخواست متقاضيان براي تحصيل در اين رشته از يك سو و از ديگر سو نياز كشور به گسترش بحث تجارت الكترونيك، دورههاي مذكور در ساير دانشگاههاي كشور نيز راه اندازي شود.
وي يادآور شد: اميد است با جذب فارغ التحصيلان اين دوره به بازار كار، شاهد رشد كاربردهاي تجارت الكترونيك در اقتصاد كشور باشيم.
دكتر البدوي در خاتمه گفت: جذب فارغ التحصيلان اين دوره به بازار كار نيز بسيار موفقيت آميز بوده است.
١١:٥٩ ١٨/٠٢/١٣٨٥