معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش:
روش تحقيق و پژوهش در برنامهريزي درسي مقطع متوسطه جاي خود را نيافته است
معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش با اشاره به اين كه در سيستم آموزشي سنتي جاي بحث وجود دارد، با اظهار تاسف گفت: در برنامهريزي درسي، حداقل در مقطع متوسطه روش تحقيق و پژوهش جاي خود را ندارد.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ، آژيده روز دوشنبه در پنجمين جشنواره پژوهشگران جوان با تاكيد بر اين كه آموزش از پژوهش جدا نيست، افزود: متاسفانه تاكيد ما در آموزش و پرورش بيشتر بر آموزش و نه پژوهش است، لذا نقش پژوهش بسيار كمرنگ است.
وي با اشاره به اين كه آموزش به معناي تبعيت بدون تفكر، سازنده نخواهد بود اظهار كرد: دانشآموزي كه هر آنچه معلم خود بگويد تكرار كند نميتواند در سطح بالاتر از معلم خود قرار گيرد، چرا كه آنچه انسانها را به اوج ميرساند تفكر و تامل آنهاست.
آژيده ادامه داد: براي تجديدنظر در روشهاي آموزشي و تربيت دانشآموز خلاق بايد زمينه پژوهش را فراهم كرد.
به گفته وي در بيشتر مواد درسي با ضرايب متفاوت ماهوي، روحيه تقليد از معلم وجود داشته و دانشآموزان همواره هر آنچه معلم گفته، نوشتهاند.
به گزارش ايسنا، معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش تاكيد كرد: مسؤولان بايد توجه ويژهاي به نخبگان جوان داشته باشند و آنها را دريابند.
١٣:١٦ ١٨/٠٢/١٣٨٥