٠٦:٠٤ ٠٦/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش:
روش تحقيق و پژوهش در برنامه‌ريزي درسي مقطع متوسطه جاي خود را نيافته است

معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش با اشاره به اين كه در سيستم آموزشي سنتي جاي بحث وجود دارد، با اظهار تاسف گفت: در برنامه‌ريزي درسي، حداقل در مقطع متوسطه روش تحقيق و پژوهش جاي خود را ندارد.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ، آژيده روز دوشنبه در پنجمين جشنواره پژوهشگران جوان با تاكيد بر اين كه آموزش از پژوهش جدا نيست، افزود: متاسفانه تاكيد ما در آموزش و پرورش بيشتر بر آموزش و نه پژوهش است، لذا نقش پژوهش بسيار كمرنگ است.
وي با اشاره به اين كه آموزش به معناي تبعيت بدون تفكر، سازنده نخواهد بود اظهار كرد: دانش‌آموزي كه هر آنچه معلم خود بگويد تكرار كند نمي‌تواند در سطح بالاتر از معلم خود قرار گيرد، چرا كه آنچه انسانها را به اوج مي‌رساند تفكر و تامل آنهاست.
آژيده ادامه داد: براي تجديدنظر در روشهاي آموزشي و تربيت دانش‌آموز خلاق بايد زمينه پژوهش را فراهم كرد.
به گفته وي در بيشتر مواد درسي با ضرايب متفاوت ماهوي، روحيه تقليد از معلم وجود داشته و دانش‌آموزان همواره هر آنچه معلم گفته، نوشته‌اند.
به گزارش ايسنا، معاون نظري و مهارتي آموزش و پرورش تاكيد كرد: مسؤولان بايد توجه ويژه‌اي به نخبگان جوان داشته باشند و آنها را دريابند.

١٣:١٦ ١٨/٠٢/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد