٠٦:٢٠ ٠٦/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
فارغ التحصیلی نخستین دانشجویان بازاریابی و تجارت الکترونیک خاورمیانه

دانشجویان اولین دوره "کارشناسی ارشد بازاریابی و تجارت الکترونیک" برای نخستین بار موفق به دریافت مدرک فارغ التحصیلی این رشته در سطح خاورمیانه می شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر "امیر البدوی" با بیان این خبر افزود: این دانشگاه برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه در سال 1382 اقدام به جذب دانشجو در سطح کشور کرد که روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه طی مراسمی با حضور مسئولان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بازرگانی و دانشگاه تربیت مدرس 30 نفر از این افراد فارغ التحصیل خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه بحث تجارت الکترونیک در حال حاضر در دنیا با سرعت چشمگیری رو به رشد است، خاطرنشان ساخت : در حال حاضر بیشتر کشورهای دنیا، برنامه ریزی گسترده ای برای این رشته دارند که یکی از مهمترین این برنامه ریزی ها، بحث آموزش بازاریابی و تجارت الکترونیک بوده است.
به گفته دکتر البدوی، آموزش تجارت الکترونیک، در سطح کشور ما تاکنون به صورت آموزش های رسمی انجام نشده که به همین علت، دانشگاه تربیت مدرس به همراه یکی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور با برپایی دوره مشترک در سال 1382 اولین دانشجویان این رشته را پذیرش کرده است.
وی یادآور شد: مسئولیت برپایی این دوره های کارشناسی ارشد 60 درصد با دانشگاه تربیت مدرس و 40 درصد با دانشگاه خارجی بوده است.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از سال 1386 دوره دکترای تجارت الکترونیک برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه توسط دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی خواهد شد.
رئیس بخش صنایع دانشگاه تربیت مدرس گفت: کلیه ورودی های این دوره از طریق آزمون پذیرش شده که این افراد موظف به قبولی در امتحان زبان، آمار و ریاضیات هستند.
وی اضافه کرد: دوره های مذکور به طور کامل به زبان انگلیسی برگزار شده و تسلط به زبان انگلیسی و مباحث پایه کارشناسی ارشد یکی از مهمترین شرایط ورود به این دوره ها است.
به گزارش مهر، دکتر البدوی ، با اشاره به اینکه نخستین دوره پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد بازاریابی و تجارت الکترونیک در سال 1382 با حمایت وزارت بازرگانی انجام شده است، گفت: پس از آن و طی دوره های بعدی این دانشگاه در سال های 83 و 84 نیز در مجموع 60 دانشجو پذیرش کرده است.
وی گفت: از سال 1382 تاکنون هزار دانشجو جذب دوره های فوق شده اند و با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو برای هر سال تنها 30 نفر بوده، همه ساله بر تعداد متقاضیان افزوده شده و بیش از هزار متقاضی برای شرکت در دوره های مذکور اعلام آمادگی کرده اند.
به گزارش مهر، مدیر دوره کارشناسی ارشد بازاریابی و تجارت الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ابراز امیدواری کرد : با توجه به درخواست متقاضیان برای تحصیل در این رشته از یک سو و از دیگر سو نیاز کشور به گسترش بحث تجارت الکترونیک، دوره های مذکور در سایر دانشگاه های کشور نیز راه اندازی شود.
وی یادآور شد: امید است با جذب فارغ التحصیلان این دوره به بازار کار، شاهد رشد کاربردهای تجارت الکترونیک در اقتصاد کشور باشیم.
طبق گفته دکتر البدوی جذب فارغ التحصیلان این دوره به بازار کار نیز بسیار موفقیت آمیز بوده است.

١٣:٤٥ ١٨/٠٢/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد