افزايش توانمنديها در زمينه تعمير موتور هواپيما از اولويتهاي ايران اير است
مدير كل كارگاههاي مكانيك هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران گفت: براي كاهش هزينههاي ايران اير، افزايش توانمنديهاي متخصصان ايراني در زمينه تعمير و نگهداري موتور هواپيما از اولويتهاي اين شركت است.
"عبداله ملكي" روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: حدود ۷۰درصد هزينههاي تعمير و نگهداري هواپيما مربوط به موتورهاي آن است، لذا به منظور كاهش هزينهها درصدد هستيم كه توانمنديهاي خود را در بخش تعمير موتورهاي ناوگان هوايي، افزايش دهيم.
وي بااشاره به مراحل تعمير و نگهداري موتورهاي هواپيما،تاكيد كرد: بدون گذراندن دورهاي آموزشي مورد نياز و دريافت گواهينامههاي بينالمللي اجازه نداريم موتورهاي هواپيما را تعمير كنيم.
مديركل كارگاههاي مكانيك ايران اير، تصريح كرد: در چارچوب استانداردهاي بينالمللي صنعت هواپيمايي، كارگاههاي مكانيك ايران اير تاكنون زمينه ساز ميليونها دلار صرفهجويي ارزي بودهاند.
به گفته ملكي، در زمان حاضر سه كارگاه گروه موتور در هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران فعال است و علاوه بر تعمير موتورهاي هواپيما در كارگاههاي مربوطه، كارگاههاي موتورهاي كمكي و تست و آزمايشگر موتورهاي كمكي نيز در انجام تعميرات نقش مهمي را ايفا ميكنند.
وي در ادامه افزود: در كارگاه تعميرات موتور هواپيما تعمير انواع موتور هواپيماهاي مسافري همااز جمله هواپيماهاي فوكر ،۱۰۰انواع ايرباس و موتور -هاي هواپيماهاي مختلف بوئينگ تعمير ميشود.
ملكي با تشريح توانمنديهاي متخصصان ايراني، يادآور شد: در اين كارگاهها موتورهاي هواپيما به صورت مجزا، از هم جداسازي شده و پس از انجام تعميرات مورد نياز و مونتاژ مجدد، بر روي هواپيما نصب ميشود.
مديركل كارگاههاي مكانيك هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به سابقه تعميرات موتور هواپيما در ايران، افزود: پيشتر موتورهاي هواپيما با اجاره هواپيماي باري و صرف هزينههاي زياد براي انجام تعميرات مورد نياز به خارج از كشور ارسال ميشد.
وي گفت:هماكنون بسياري از موتورهاي هواپيما در كشور تعمير ميشود و تنها در موارد خاصي موتور هواپيما به صورت مجزا از همديگر جدا شده و قسمت آسيب ديده آن با استفاده از هواپيماهاي مسافري براي تعمير بهخارج ارسال ميشود.
٠٩:٠٣ ١٦/٠٣/١٣٨٥