٠١:١٠ ٠٧/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
کاربرد بيوگرافي و اتوبيوگرافي در ارتباطات

بيوگرافي‌نويسي و اتوبيوگرافي‌نويسي به عنوان متن و ارتباطات مي‌توانند بر يکديگر تاثير متقابل بگذارند.
به اين صورت که اين متون مي‌توانند محتواي رسانه‌ها را تامين کنند و از اين طريق بر مردم نيز تاثير بگذارند؛ و رسانه ها نيز مي توانند زمينه‌ي اجتماعي و فرهنگي نگارش بيوگرافي و مخصوصا اتو بيوگرافي را فراهم و افراد را به نوشتن تشويق کنند.
به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فاطمه جناب اصفهاني بلاگر "آنلاين" به نشاني http://cyberstudiesjenab.persianblog.com در مقاله‌اي به بررسي "کاربرد بيوگرافي و اتوبيوگرافي در ارتباطات" پرداخته است.
در چكيده اين مقاله آمده است: بيوگرافي‌نويسي يکي از شيوه‌هاي ادبي است که نويسنده از طريق آن به بيان زندگي و رويدادهاي فردي ديگران مي پردازد. بيوگرافي به نوعي به خوداظهاري نيز شباهت دارد و بيشتر از آن اتوبيوگرافي است که اينچنين تمايلي دارد و شايد بيوگرافي را بتوان "دگر اظهاري" ناميد.
اين بلاگر در نوشتار خود به بررسي تاثير و تاثر بيوگرافي و اتوبيوگرافي در ارتباطات پرداخته و آن را در حوزه‌ي رسانه‌هاي جمعي پي گرفته است.
در ادامه آمده است:‌ در اين مقاله بر اين باوريم که هم بيوگرافي‌نويسي و اتو بيوگرافي‌نويسي به عنوان متن و هم ارتباطات مي‌توانند بر يکديگر تاثير متقابل بگذارند. به اين صورت که اين متون مي‌توانند محتواي رسانه‌ها را تامين کنند و از اين طريق بر مردم نيز تاثير بگذارند؛ و رسانه ها نيز مي توانند زمينه‌ي اجتماعي و فرهنگي نگارش بيوگرافي و مخصوصا اتو بيوگرافي را فراهم و افراد را به نوشتن تشويق کنند.
در اين نوشته آمده است: در دنياي جديد که صدا تنها از طريق رسانه‌ها شنيده مي‌شود، همان رسانه‌ها عامل مشروعيت و واقعيت محسوب مي‌شوند. فيسک در مقاله‌اي تحت عنوان فرهنگ تلويزيون در مورد واقعيت معتقد است: " در هر فرهنگي آنچه واقعيت تلقي مي شود, محصول رمزگان همان فرهنگ است. بنابر اين واقعيت همواره از قبل رمزگذاري شده است و واقعيت محض وجود ندارد." بيوگرافي نويسي نيز از همين واقعيت تبعيت مي کند. به خصوص زماني که در سايه رسانه‌هاي جمعي رخ مي‌نمايد. و حقيقت زندگي و سرنوشت يک فرد تبديل مي‌شود به واقعيتي از قبل رمزگذاري شده.
در چكيده اين مقاله آمده است: در پايان به ارايه مدل جديدي با عنوان "مارپيچ سکوت معکوس" مي‌پردازيم و در ادامه آن به نقش رسانه ها در به انزوا راندن و بيگانه کردن مخاطبين و توليد کنندگان اشاره مي‌کنيم.
براي مطالعه‌ي متن مقاله مي‌توانيد به وبلاگ نام‌برده مراجعه كنيد.

١٢:٠٥ ١٦/٠٣/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد