وزير بهداشت:
مهمترين مشكل بخش آموزش، توانمند نبودن دانش آموختگان است
وزيربهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: مهمترين مشكل بخش آموزش توانمند نبودن دانشآموختگان است.
دكتر "محمد باقر لنكراني" عصر پنجشنبه در جمع استادان دانشگاه علوم پزشكي قزوين افزود: معاونت آموزشي اين وزارتخانه محور كار خود را توانمند سازي دانشآموختگان قرار داده كه مشخص شدن نتيجه آن، نيازمند گذشت زمان است.
وي با اشاره به اينكه پيشرفت دانشگاههاي كشور نيازمند تنوع، تكنولوژي و آزادي عمل است، اظهارداشت: آزادي عمل به دانشگاهها داده شده و تنها در صورت استاندارد بودن عملكرد آن، با آنها برخورد خواهد شد.
دكتر "لنكراني" با بيان اين مطلب كه "متاسفانه در كشور نگاه علاججويانه وجود ندارد"، افزود: استادان و اعضاي هيات علمي كم بودن بودجه پژوهشي را علت اين قضيه عنوان ميكنند، البته منكر اين قضيه نيستم بطوري كه حتي پژوهشهاي موجود نيز تاثير چنداني در رفع مشكلات كشور نداشتهاست.
وزيربهداشت، درمان و آموزش پزشكي موتور حركت هر دانشگاهي رااعضاي هيات علمي با انگيزه و پرنشاط دانست و توضيح داد: بررسيها نشان ميدهد تاثير تقاضاهاي اعضاي هيات علمي در تصميمگيريهاي كلان كشور مهمترين راهكار دلگرم كردن آنان است.
اين مسوول ادامه داد: اين موضوع از دغدغههاي اصلي اين وزارتخانه است و متاسفانه هنوز راهكاري براي حل اين مشكل پيدا نكردهايم، البته راهاندازي شوراي سياستگذاري يكي از اين راهها محسوب ميشود.
به گفته وي، در صورتي كه باز كردن مطب لطمهاي به بخش آموزش نزند، مجوز آنان تمديد خواهد شد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همچنين از بيمارستانهاي قزوين بازديد كرد.
٢٣:١٨ ١٨/٠٣/١٣٨٥