توسعه كارآفريني
توسعه كارآفريني
تاليف: مهندس كرامت الله اكبري
نوبت چاپ: دوم ـ 1386
شمارگان: 1500
ناشر: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي
واژه كار آفريني هم اكنون براي بيان معاني و اهداف مختلفي به كاربرده ميشود. از يك سو به معناي يك رويكرد توسعه اقتصادي است كه مورد توجه برخي از كشورها قرار گرفته و از طريق اقتصاد كارآفريني توانستهاند به توسعه دست يابند.
كار آفريني فرآيندي است پيچيده، طولاني مدت و طاقت فرسا و علاوه بر آمادگي و علاقهمندي
شخص از دوران كودكي، نياز به آموزش و پرورش نيز دارد و با فراهم شدن بسترهاي آن از طريق دولت و مردم و حمايتهاي مختلف آنان، شكوفا ميشود.
كتاب حاضر براي يك درس 3 واحدي تنظيم شده است، اساتيد ميتوانند با حذف بخشهايي از فصول هفت گانه آن را براي درس 2 واحدي نيز ارايه كنند.
ويژگي خاص كتاب حاضر اين است كه سعي شده است مطالب به شكل آموزشي نوشته شود و در هر فصل تكاليفي را به صورت تمرين، فعاليت و پرسش به عهده دانشجويان گذاشته شود.
ويژگيهاي ديگر كتاب معرفي سايتهاي كار آفريني و آشنايي با كارآفرينان موفق ايراني و خارجي است. ايجاد انگيزه در دانشجويان براي علاقهمندي به درس كارآفريني از طريق ارائه نمونه و الگوهاي عيني كوچك، طرح مباحث روز و شروع كلاس با يك سوال خاص توصيه ميشود، در صفحات اين كتاب شعارهاي كوتاه و جذاب قرار داده شده است، تا از اين طريق نيز فرهنگ كارآفريني، تلاش، موفقيت، خلاقيت و اينده نگري ترويج شود.
مطالب اين كتاب به اين صورت است كه در فصل اول آن به نقش آموزش در توسعه كارآفريني ميپردازد. در فصل دوم با مرور تاريخي و تحول، مفهوم و تعاريف كارآفريني شروع شده و با ذكر ويژگيها و عوامل موثر بر كارآفريني و هم چنين فرآيند كار آفريني به پايان ميرسد. در فصل سوم به آشنايي دانشجويان با كسب و كارهاي كوچك و ارتباط آن با كارآفريني اشاره دارد. در فصل چهارم به خلاقيت و كارآفريني ميپردازد. در فصل پنجم فرهنگ كار و كار آفريني را مطرح ميكند. در فصل ششم آمادگي براي راهاندازي كسب و كار آغاز ميشود و در فصل هفتم به تهيه و تدوين طرح كسب و كار (Business Plan) ميپردازد.
كتاب حاضر در 337 صفحه و با قيمت 3900 تومان در اختيار دانشجويان و علاقهمندان قرار دارد.ح/الف
١٢:٠٥ ٢٦/١٠/١٣٨٦