٠٦:٥٧ ٠٦/٠٥/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
حاجي‌بابايي در نامه‌اي به وزير علوم درخواست كرد:
زمينه ادامه تحصيل فرهنگيان داراي مدرك معادل فراهم شود
وزير آموزش و پرورش در نامه‌اي به وزير علوم خواستار ادامه تحصيل فرهنگياني كه سال‌ها پيش با شركت در دوره‌هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد ضمن خدمت، موفق به اخذ مدرك معادل شده‌اند، شد.
به گزارش سرويس «آموزش و پرورش» ايسنا، دكتر حاجي‌بابايي در اين نامه خطاب به دكتر دانشجو آورده است: با وجود اين كه چند دوره آزمون جامع برگزار شده، ولي به علت معرفي نشدن منابع آزمون و پراكندگي محتواي مربوط و سپري شدن چندين سال از زمان دانش‌آموختگي، نتيجه اين گونه آزمون‌ها موجب دلسردي و نگراني شده، لذا اميد است ضمن قبول درخواست معلمان با حذف آزمون جامع و صدور مجوز شركت در آزمون‌هاي دوره بالاتر براي فرهنگيان در صورت قبولي يا حذف واژه معادل بتوانند در مقطع بالاتر ادامه تحصيل دهند.
همچنين در اين نامه آمده است: بسياري از داوطبان مدرك خود را در سال‌هاي گذشته اخذ كرده‌اند و به سال‌هاي آخر فعاليت اداري و آموزشي خود (بازنشستگي) نزديك مي‌شوند، لذا انتظار مي‌رود كه وزارت علوم راه براي ادامه تحصيل آنان هموار كند. با توجه به قبولي اندك داوطلبان در دوره‌هاي مختلف آزمون جامع كه تا به حال چند دوره آن برگزار شده، به نظر مي‌رسد راه براي ادامه تحصيل اين گونه داوطلبان كه بخش اعظمي از آنان را معلمان و مديران آموزش و پرورش تشكيل مي‌دهند، همچنان بسته خواهد بود كه اميد است اين مشكل مرتفع شود.
حاجي‌بابايي عنوان كرده است: داوطلبان از مزاياي مدرك خود استفاده مي‌كنند و شركت آنان در اين آزمون‌ها فقط به خاطر ادامه تحصيل صورت مي‌گيرد و بار مالي ناشي از اجراي آزمون جامع را در سال اصلاح الگوي مصرف حذف مي‌كند. اين افراد از طريق آزمون ورودي سراسري (داخلي وزارت آموزش و پرورش و يك‌بار نيز از طريق سازمان سنجش آموزش كشور) پذيرفته شده‌اند كه ادامه تحصيل آنان با رعايت كليه معيارها، ضوابط و مقررات و آيين‌نامه‌هاي آموزشي، سرفصل دروس، محتواي آموزشي و بهره‌گيري از اساتيد دانشگاه‌ها و مورد تاييد وزارت علوم‌ صورت گرفته است.
٠٨:٣٧ ٠٧/١١/١٣٨٨
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد