٠٠:٢٨ ٠٥/٠٩/١٤٠٣
پژوهشي
انتشار مقاله پژوهشگران پژوهشکده ICT جهاد دانشگاهي در فصلنامه فناوري آموزش

مقاله علمي ـ پژوهشي "طراحي يک سامانه توصيه‌گر ترکيبي دوره‌هاي آموزشي بر اساس روش استدلال مبتني بر نمونه و منطق فازي" در فصلنامه فناوري آموزش منتشر شد.


 به گزارش روابط عموي در این پژوهش، ابتدا دو مورد از چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های کوچک و متوسط در نیازسنجی و برنامه‌ریزی آموزشی مورد بررسی قرار می­گیرد و مسأله انتخاب دوره‌های آموزشی و مهارتی مناسب تشریح می‌شود. سپس در جهت شناسایی نیازهای آموزشی شرکت­ها و برنامه­ریزی دوره­های آموزشی مناسب، سیستمی برای پیشنهاد دوره‌های آموزشی با استفاده از روش استدلال مبتنی بر نمونه و منطق فازی ارائه می‌شود.

استفاده از این سیستم در برنامه ­ریزی آموزشی شرکت­ها، گامی نوین در جهت همسوسازی فعالیت­های آموزشی و مدیریت دانش، و با هدف افزایش عملکرد و تعالی در سازمان­ها انجام می­شود.

در مدل کردن حوزه­های عملکردی،  چارچوب بنیاد اروپايی مدیریت کیفیت (EFQM) به کار رفته است و با استفاده از يك آستانه شباهت و يك روش ابتکاری برای تکمیل فرایند پیشنهاد (SMART) كه بر اساس عملكرد ذهن خبره عمل مي­كند، خلأ ارائه توصيه­هاي مرتبط پوشش داده مي­شود. در پایان، مدل طراحی‌شده با روش­های مرسوم حوزه استدلال مبتنی بر نمونه، ارزیابی شده و نتایج ارزیابی به تفصیل گزارش شده است.

نويسندگان اين مقاله آقايان مهندس محمد درزي، مهندس مهدي حسيني،  مهندس علي اصغر ليايي، مهندس حبيب‌اله اصغري و خانم مهندس زهرا مرادي‌منش هستند.

لازم به ذکر است اين مقاله درشماره زمستان 89 اين نشريه به چاپ رسيده است.

٠٨:١٣ ٠٤/٠٢/١٣٩٠
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد