٢٠:٣٨ ٠٢/٠٩/١٤٠٣
اشتغال
از سوي سازمان همياري اشتغال فارغ التحصيلان جهاددانشگاهي؛
نشست" بررسي و ارزيابي دوره‌هاي آموزشي مهارت‌هاي كسب‌ وكار و كارآفريني" برگزار شد

سازمان همياري اشتغال فارغ‌التحصيلان جهاددانشگاهي نشست"بررسي و ارزيابي دوره‌هاي آموزشي مهارت‌هاي كسب‌ و كار و كارآفريني"را با هدف شناخت نقاط ضعف و قوت و كاستي‌ها و با هدف بهبود روش‌ها و بهينه‌سازي اجراي اين دوره‌ها برگزار نمود.
به گزارش روابط عمومي سازمان همياري اشتغال فارغ التحصيلان جهاددانشگاهي، در اين نشست كه22 آبانماه و با همكاري جهاد دانشگاهي واحد تربيت مدرس در اين دانشگاه برگزار‌شد،رئيس و مديران سازمان همياري اشتغال و جمعي از مسوولان وزارت كار، موسسة كار و تامين اجتماعي وواحدهاي جهاد دانشگاهي حضور يافتند.
در ابتداي اين نشست رئيس سازمان همياري اشتغال فارغ‌التحصيلان از تدوين "برنامه 5 ساله آموزش كارآفريني"توسط اين سازمان خبر داد و به تشريح اين برنامه پرداخت.
مهندس پرهيزكار با بيان اين مطلب كه اين برنامه از سال 1386 آغاز و تا سال 1390 ادامه مي‌يابد، افزود: در طول مدت 60 ماهه اجراي اين برنامه بطور متوسط 1500 مربي كارآفريني آموزش مي‌بينند در حالي كه اين افراد به گونه‌اي انتخاب مي‌شوند كه از رشته‌هاي و بصورت بومي و از تمام نقاط كشور باشند و اين امر موجب بالا رفتن كيفيت،  اثربخشي، سهولت اجرا و كاهش هزينه‌ها خواهد شد.
وي در ادامه به معرفي اجمالي بخشهاي ديگر برنامه 5 ساله آموزش كارآفريني پرداخت و تصريح نمود: سامانه يكپارچه آموزشي بصورت webpageبا هدف معرفي شناسه براي هر مربي و فراگيران دوره‌ها، سيستم مشاوران جهت ارائه خدمات مشاوره‌اي به شركت كنندگان، ايجاد بانك اطلاعات جهت ارتقاء توانايي‌ها و استعداد مربيان از ديگر برنامه هاي اين طرح است.
پرهيزكاردر ادامه سخنان خود با تاكيد بر نياز كشور به انتقال تكنولوژيهاي ساير كشورها و سازگارسازي آنها و دستيابي به يك يا چند مدل استاندارد و بومي، به همكاري اين سازمان با ساير مراكز بين‌المللي فعال در اين بخش پرداختند و به مواردي از اين همكاريها، همچون سازمان NFTE، مدل ILO،‌ UNSCO، دانشگاه FOMو... نيز اشاره نمود.
در اين نشست مدير امور آموزشي سازمان همياري اشتغال فارغ‌التحصيلان به ارائه گزارش اجمالي از برگزاري دوره‌هاي آموزشي توسط جهاد دانشگاهي پرداخت.
كيا اظهار داشت:زمستان سال گذشته اين سازمان پيشنهاد آموزش كارآفريني براي 100.000 نفر را، به 2 روش گام به گام و الگوي NFTEبه وزارت كار و امور اجتماعي ارائه نمود كه الگوي پيشنهادي اين سازمان پذيرفته شد.
وي ادامه داد: پس از عملياتي شدن طرح، مرحله اول اجراي دوره‌ها در واحدهاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور برگزار و تاكنون نيز 1846 نفر اين آموزشها را گذرانده و تعدادي نيز در حال آموزش هستند.
دكتر محمدرضا سپهري رئيس موسسه كار و تامين اجتماعي نيز در اين نشست ضمن قدرداني از فعاليتهاي جهاد دانشگاهي در برگزاري مناسب اين دوره‌ها بحث اشتغال را يكي از دغدغه‌هاي اصلي مسوولان عنوان نمود و گفت: دولت نهم نيز اشتغال و كارآفريني را سرلوحه فعالتيهاي خود قرارداده است. 
وي افزود:ما بايد اين متدها را استانداردسازي و با ارزشها و هنجارهاي خود بومي‌سازي كنيم.
سپهري همچنين با اشاره به بعد معنوي كارآفريني آنرا موجب نجات يك فرد و خانواده‌ از مشكلات متعدد برشمرد و يادآور شد: ايجاد فضاي كارآفريني نيازمند آمادگي نرم‌افزاري، ساختارها، نيروي انساني و منابع است.
لازم به ذكر است،نظرات و پيشنهادات وزارت كار در مورد آموزشهاي اجرا شده و روشهاي بهبود و توسعه آنها، نقد و بررسي محتوا و سرفصل و متون آموزشي،بررسي مشكلات و نقاط ضعف و قوت در اجراي دوره‌هاي آموزشي و بررسي راهكارهاي اجرايي و پيشنهادي براي برگزاري دوره اصلي از ديگر محورهاي نشست فوق بود.ح/الف

١١:٠٤ ٠٥/٠٩/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد