١٦:١٤ ٠٤/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
معاون دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش:
اغلب پژوهشها فاقد كارايي لازم در مرحله عمل هستند

معاون دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش تاكيد كرد كه تمام مصوبات اين شورا با انجام پژوهشهاي لازم صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا سيد محمد بطحائي روز چهارشنبه و به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران همچنين برخورداري از اعتبار علمي در نتيجه‌گيريها و كاربردي كردن يافته‌هاي پژوهشي را در فرايند پژوهش دو موضوع حائز اهميت دانست و افزود: در شرايط فعلي كاربردي كردن پژوهشها بسيار مهم است، زيرا پژوهش در كشور ما در علمي‌ترين حد خود انجام مي‌شود اما در مرحله عمل فاقد كارايي لازم بوده و پيامد آن كم توجهي به واقعيت‌ها و پايين بودن بهره‌وري است.
بطحايي گفت: البته نمي‌شود تمام تقصير را گردن دولتمردان گذاشت؛ زيرا مراكز پژوهشي نيز رغبتي براي در ميان گذاشتن پژوهشهاي خود با مديريتهاي اجرايي ندارند.
وي ادامه داد: شوراي عالي به عنوان مرجع تصميم‌گيري و سياستگذاري در حوزه آموزش عمومي و متوسطه كشور متولي بررسي و تصويب برنامه‌هاي آموزشي واحدهاي درسي است و برنامه‌هاي درسي پس از تصويب در شوراي عالي اعتبار و ضمانت اجرايي پيدا مي‌كند.
بطحائي، با اشاره به بانك اطلاعات و مستندات شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: اين بانك مكانيزه امكان جست‌وجو براي محققان و پژوهشگران را فراهم آورده است و بر اساس آن اين افراد مي‌توانند تحقيقات انجام شده شوراي عالي آموزش و پرورش را مورد بررسي و استفاده قرار دهند.
معاون دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش افزود: از ديگر اقدامات شوراي عالي آموزش و پرورش استفاده از مدل تجربي و مدل آزمايشي در اجراي آن دسته از مصوباتي است كه نتيجه و پيامد اجراي آنها به وضوح و شفافيت قابل پيش‌بيني نباشد.
وي گفت: استفاده از اين روش كمك مي‌كند تا در حين عمل اشكالها و نارساييها مشخص شود. همچنين پيش‌بيني ساز و كارهاي لازم براي تشكيل اتاق فكر و بهره‌گيري از صاحبنظران ، پژوهشگران و انديشمندان حوزه‌هاي مختلف علوم تربيتي از ديگر مواردي بوده كه در دستور كار شوراي عالي آموزش و پرورش قرار گرفته است.
معاون دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش از جمله طرحهاي پژوهشي سال 84 به بررسي اهداف مصوب آموزش و پرورش و مقايسه آن با نيازهاي روز مخاطب، نياز سنجي قوانين و مقررات آموزشي و مشكلات اجرايي قوانين موجود از ديدگاه مديران آموزشي، بررسي ضوابط و شاخصها ، و استانداردهاي ارزشيابي نظام آموزشي كشور، بررسي راهبردها و شاخصهاي ارتقاء منابع انساني آموزش و پرورش در وضعيت موجود اشاره كرد.

١٦:٠٩ ٢٣/٠٩/١٣٨٤
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد