٠٩:١١ ٠٦/٠٩/١٤٠٣
اخبار ديگر رسانه ها
فناوري اطلاعات قابليت بهبود جنبه‌‏هاي مختلف توسعه آموزشي را دارد

ميزان موفقيت طرح‌‏ها و برنامه‌‏هاي فناوري اطلاعات آموزش و پرورش نسبي بوده و در مجموع طرح‌‏هاي عمده‌‏اي در اين خصوص در دست بهره‌‏برداري است.
مهندس مرضيه ابراهيمي , كارشناس فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش , درگفت و گو با خبرنگار ايلنا , پيرامون ميزان موفقيت طرح‌‏هاي ICT در آموزش و پرورش كشور با بيان اين مطلب , اظهار داشت: ICT براي آموزش در قالب طرح‌‏ها و برنامه‌‏هايي براي پاسخ‌‏گويي و اثر بخشي بيشتر و مواجهه با چالش‌‏هاي قرن 21 , با استفاده از ارايه انواع خدمات آموزشي و تاكيد بر يادگيري و توانمندي معلم و محوريت تربيت دانش‌‏آموزان پژوهنده ، تحت شرايط گسترش دائمي منابع آموزشي ، فيزيكي و انساني محدود كليد خورده است.
كارشناس فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ، با اشاره به اين كه فرآيند تلفيق فناوري در يادگيري , فعاليتي ساده و يك مرحله‌‏اي نيست , تصريح كرد: اين فرآيند بايد شامل تحليل موشكافانه اهداف و تغييرات , تعيين اهداف مورد توجه در كاربرد فناوري و درك قابليت‌‏هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات متفاوت براي كاربردهاي مختلف باشد.
مهندس ابراهيمي ، بررسي مناسب بودن طرح‌‏هاي فناوري با توجه به اهداف آموزشي پرورشي و بومي‌‏سازي را از جمله تصميمات و فعاليت‌‏هاي آگاهانه سازمان آموزش و پرورش عنوان كرد و يادآور شد: پاي‌‏بندي به يك برنامه سرمايه‌‏گذاري در زيرساخت‌‏هاي انساني , فيزيكي و آموزشي بسيار ضروري است.
وي ، گفت: تحقق پيش‌‏نيازهاي اثربخش فناوري اطلاعات و ارتباطات براي آموزش در محدوده عوامل موثر بر تغيير و اصلاح آموزشي و وجود مدل ارزشيابي و اصلاح مستمر از ديگر نكاتي است كه بايد به آن موجه شود.

١٢:١٥ ٢٢/٠٢/١٣٨٥
عناوين اصلي
معرفي جهاد دانشگاهي
تشکيلات جهاد دانشگاهي
اخبار جهاد دانشگاهي
انتشارات
اعضاء
نام کاربر
رمز عبور
نظر خواهي
کدامیک از فعالیت های جهاددانشگاهی در پیشبرد توسعه همه جانبه کشور موثرتر می باشند؟
تمامي حقوق متعلق به جهاد دانشگاهي مي باشد