فناوري اطلاعات قابليت بهبود جنبههاي مختلف توسعه آموزشي را دارد
ميزان موفقيت طرحها و برنامههاي فناوري اطلاعات آموزش و پرورش نسبي بوده و در مجموع طرحهاي عمدهاي در اين خصوص در دست بهرهبرداري است.
مهندس مرضيه ابراهيمي , كارشناس فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش , درگفت و گو با خبرنگار ايلنا , پيرامون ميزان موفقيت طرحهاي ICT در آموزش و پرورش كشور با بيان اين مطلب , اظهار داشت: ICT براي آموزش در قالب طرحها و برنامههايي براي پاسخگويي و اثر بخشي بيشتر و مواجهه با چالشهاي قرن 21 , با استفاده از ارايه انواع خدمات آموزشي و تاكيد بر يادگيري و توانمندي معلم و محوريت تربيت دانشآموزان پژوهنده ، تحت شرايط گسترش دائمي منابع آموزشي ، فيزيكي و انساني محدود كليد خورده است.
كارشناس فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ، با اشاره به اين كه فرآيند تلفيق فناوري در يادگيري , فعاليتي ساده و يك مرحلهاي نيست , تصريح كرد: اين فرآيند بايد شامل تحليل موشكافانه اهداف و تغييرات , تعيين اهداف مورد توجه در كاربرد فناوري و درك قابليتهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات متفاوت براي كاربردهاي مختلف باشد.
مهندس ابراهيمي ، بررسي مناسب بودن طرحهاي فناوري با توجه به اهداف آموزشي پرورشي و بوميسازي را از جمله تصميمات و فعاليتهاي آگاهانه سازمان آموزش و پرورش عنوان كرد و يادآور شد: پايبندي به يك برنامه سرمايهگذاري در زيرساختهاي انساني , فيزيكي و آموزشي بسيار ضروري است.
وي ، گفت: تحقق پيشنيازهاي اثربخش فناوري اطلاعات و ارتباطات براي آموزش در محدوده عوامل موثر بر تغيير و اصلاح آموزشي و وجود مدل ارزشيابي و اصلاح مستمر از ديگر نكاتي است كه بايد به آن موجه شود.
١٢:١٥ ٢٢/٠٢/١٣٨٥